23 november 2012

Smarta små upptäcker skolan



Jag tror att vi alla var nervösa första dagen i skolan. Jag vet i alla fall att jag var det. Jag visste egentligen ingenting om hur allt fungerade men ändå hade jag längtat halvt ihjäl mig till den första riktiga skoldagen.

Den här boken är en samling berättelser om skolan. Vi får till exempel lära oss hur det funkar i matsalen och vad man får lära sig på lektionerna.
Skolsyster, skolbibliotekarien, slöjdlärarna och vaktmästaren, vilka är de egentligen och vad gör de?
Hur ser alfabetet ut? Vad gör man på skolgården, och måste man verkligen sitta stilla hela dagen?!

I den här boken får du också chansen att testa spännande övningar i olika ämnen. 
35 författare och illustratörer är inblandade, och jag gillar den här boken direkt. Tänk om jag hade haft den innan jag började skolan. Då kanske jag inte hade behövt vara så nervös...


Läs också Smarta små upptäcker naturen.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar