4 april 2016

Vandraren utan ansikte


Har du hört talat om creepypastor? Så kallas skräckhistorier som sprids på internet. Slenderman är den kanske mest kända - ni vet, den extremt långa mannen utan ansikte, han som har kostym och sägs trakassera och kidnappa barn. Han ingår i en av de 13 historier som Andreas Palmaer har skrivit ner i denna bok. En annan handlar om ett tv-spel som känns alldeles för verkligt, och i en får vi veta vad som kan hända på ett övergivet nöjesfält.

Jag och min 11-åriga dotter som båda läser ganska mycket skräck tycker att denna bok är lagom läskig. Om du inte läst så mycket sånt här förut kanske du blir räddare. Mellan varje lång historia i boken finns en kort på bara några meningar. De historierna är nästan läskigast tycker jag. En av de värsta kommer här - om du klarar av den tror jag inte du kommer bli så jätterädd när du läser boken.

Jag är trött hela dagarna.
Det är hopplöst att sova för min lillasyster gråter och skriker nästa varenda natt.
Jag brukar gå till hennes grav för att be henne sluta, men det hjälper inte.

/Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar