18 oktober 2016

Som jag vill vara



Jessica kommer till festen och han är där. Arvid. Hon längtar efter honom och blir alldeles nervig att vara i hans närhet. Arvid säger att han känner likadant som henne, wow hon kan knappt fatta! De hamnar i säng med varandra, efteråt är Jessica orolig att han bara ville få henne i säng men har är verkligen kär i henne. Allt är så bra som det kan bli ända tills hon inte får sin mens.


Katarina von Bredow bok Som jag vill vara är riktigt bra. Jag tyckte början kändes lite seg och platt men den gör en djupdykning när Jessica kommer på att hon är gravid. Då blir den riktigt spännande och jag sträckläste ut den eftersom jag ville veta vad som hände härnäst. Situationen i sig känns ruskigt bra beskriven och jag tycker det är ett ämne som det borde pratas mer om. Boken gör det bra genom att visa flera sidor av situationen.


Betyg 4/5


/ Rose-mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar