21 november 2012

Hex Hall-serien




Vi har skrivit om Hex Hall på bloggen förut, det var Maria som hade läst första delen och hennes recension såg ut såhär: Hex Hall recension. Lite kort handlar böckerna om Sophie som skickas till en skola för magiska tonåringar; häxor, hamnskiftare, varulvar och feer; Hecate Hall. För att vara helt ärlig har jag dragit mig lite för att läsa första delen, för jag tyckte det hela lät lite töntigt. Som upplagt för klyschor.

Men. Jag påbörjade Hex Hall förra veckan och i helgen plöjde jag Demon Glass och Spellbound, del 2 och 3. Och böckerna är precis så klyschiga som de ser ut, men det funkar eftersom Rachel Hawkins har ett så otroligt charmigt språk. Hon är så rolig bitvis att jag faktiskt skrattar högt för mig själv, vilket nästan aldrig händer. Så jag har mer eller mindre bott i min soffa under helgen, och skrattat åt Sophies sarkasm och fått lite kramp i hjärtat varje gång hon försöker bestämma sig för vem av killarna hon är kär i (Team Cal om någon undrar).

Samtliga tre böckerna är på engelska, och finns att låna. Läs!


/Sussie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar