19 maj 2014

Make it stort


Nu är sista delen i Emmy Abrahamsons trilogi om skådespelande Filippa Karlsson här. Vi har tidigare skrivit om både del 1 och del 2.

Filippa har gått klart sin utbildning på RoyDram; Londons exklusiva scenskola, och försöker hitta ett jobb. Hon inser snart att hon inte kan räkna med att få ett skådespelarjobb och börjar söka servitrisjobb. Det är nu det sjunker in; att åren på skolan var de lättaste. Det är nu det tuffa börjar. För hur jonglerar man egentligen ett jobb, tusen provspelningar och två pojkvänner samtidigt?

För er som läst mina recensioner av de tidigare delarna i serien vet ni att jag inte tål Filippa. Den här sista delen är inget undantag. Hon är så mesigt svensk och gör saker så svåra för sig att jag ibland knappt orkar läsa vidare. Jag är ganska lättad över att det här är slutet, men samtidigt skulle jag ändå rekommendera serien om någon frågade, för jag tror ändå att många kommer känna igen sig i Filippa och hur hon sätter sina drömmar först. Hon är bara alldeles för olik mig för att jag ska kunna relatera, men det säger nog mer om mig.


/Sussie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar