6 november 2018

Kaninen som så gärna ville somna

Efter att ha haft ett par riktigt tuffa kvällar med nattning av Loke (ca 1år & 3 månader) så bestämde jag att det var dags att prova nåt nytt. Jag letade efter nån metod, tips eller vad som skulle kunna underlätta och göra nattningen bättre. Jag hade hört talas om boken Kaninen som så gärna ville somna av Carl-Johan Forssén Ehrlin och tänkte att jag skulle prova den.

Jag följde förslaget på hur man kan läsa boken och kan efter att ha läst den varje nattningskväll berätta att det har verkligen gått fortare för Loke att somna och han har sovit bättre sen dess. Det är en ganska lång berättelse och det är bra, speciellt i början då det ger barnet tid att varva ner. Om man följer förslaget på hur man kan läsa boken så läses även vissa delar långsammare och det gör en väldigt sömnig.

Rekommenderas speciellt att prova om barnet har svårt att varva ned, den har en väldigt sövande effekt och den finns även som ljudbok. 


/Rose-mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar